قالب های فارسی وردپرس 33

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 33

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای خرید و ۷ روش انتخاب بهترین فلش مموری در بازار ایران

فلش مموری یک دست موزه ذخیره سازی پسندیده و نیرومند است که بدست ادب آموزان و دانشجویان بهره‌گیری می شود. صاحبان کسب و کارها و هر کسی که به پشتیبان گیری و حمل فایل ها بیچارگی دارند می توانند از فلش مموری بهره‌گیری کنند. پرینترها، دستگاه های کپی و بسیاری از دستگاههای دیگر امروزه از پیکان مموری پشتیبانی می کنند. پیکان مموری به کاربران امکان دسترسی تند و اندوخته سازی می دهد. شما می توانید سیستم عامل ویندوز را از روی فلش مموری نصب کنید و … فلش مموری ها به سرعت جایگزین فلاپی دیسک ها شدند. انواع مختلفی از پیکان مموری ها در بازار هستی دارد که کاربران باید با توجه به مشخصه هایی همچون گنجایش ذخیره سازی، سرعت انتقال فایل و طراحی اقدام به خرید آنها کنند.

بهترین مارک فلش مموری چیست و چگونه پیکان مناسب گزینش کنیم؟

فلش مموری ۱۶ گیگ یا ۳۲ گیگ؟
یکی از عواملی که هنگام خرید فلش مموری تبلیغاتی  باید در نظر داشته باشید این است که از خویش سوال کنید که به چقدر گنجایش ذخیره سازی بیچارگی دارید؟ پذیرش به این سوال همانطور که پیشتر نیز در مطلب چقدر هارد درایو برای کارهای خویش احتیاج داریم؟ انزل وب به آن اشاره کردیم الی مرز زیادی به گونه فایل هایی که می خواهید اندوخته کنید پیوستگی دارد. کم و بیش تمام فلش مموری های امروزی ظرفیت اندوخته سازی خویش را بر حسب گیگابایت تعیین می کنند. ۱ گیگابایت حدود ۱ میلیارد بایت، ۱ میلیون کیلوبایت (KB) یا ۱۰۰۰ مگابایت است. گنجایش اندوخته سازی از ۴ گیگابایت یا کمتر الی بیش از ۱۰۰ گیگابایت می تواند متفاوت باشد. گنجایش ذخیره سازی ارشد به معنای قیمت بیشتر است. فایل های متنی معمولا فضای اندوخته سازی کمی را نیاز دارند و این به این معناست که یک فلش ۴ گیگابایتی می تواند صدها دستک متنی را ذخیره کند. اگر شما از پیکان مموری برای اندوخته اسناد و تصاویر کاربرد می کنید درایو ۴ یا ۸ گیگابایتی احتمالاً برای شما کافی باشد.

فلش مموری 16 گیگ یا 32 گیگ؟

عکس های با کیفیت به فضای اکثریت بیچارگی دارند. شدنی است یک سند دارای جداول و نمودارها و تصاویر مختلف باشد که همه اینها به حجم فایل متنی اضافه می کند برای ذخیره سازی این فایل ها یا فایل های موسیقی مختصر حجم فلش مموری ۱۶ گیگابایتی احتمالاً برای شما کافی باشد. کلیپ های تصویری حجم اکثریت دارند و به فضای اندوخته سازی بیشتری احتیاج دارند. اگر شما با فیلم ها و فایل های هنری شغل می کنید ارزش این را دارید که یک پیکان مموری ۳۲ گیگابایتی یا اغلب خریداری کنید. بعد بهتر است پیش از خرید میانگین اندازه فایل هایی که بیچارگی به اندوخته سازی دارید را تخمین کنید.

سرعت بهترین فلش مموری های بازار
شما ممکن است دو پیکان مموری مانند به همی را پیدا کنید که هر دو حائز ۶۴ گیگابایت حافظه و USB3.0 هستند و برند یکسانی دارند. اما چرا بها گرد از آنها بیشتر است؟ استجابت ساده است کامپوننت ها و قطعات باره استفاده در فلش مموری باعث برپایی تفاوت بها شده اند. دو چیز هستی دارد که سرعت پیکان مموری را تعریف می کند گرد پورت USB و دیگری کامپوننت های فلش مموری است. USB 3.0 بسیار تندتر از USB 2.0 است اما پورت USB باید توسط دستگاهی که دارید نیز باید حمایت شود. به طور کلی USB 3.0 اطلاعات را با سرعت ۱۰۰ مگابایت در ثانیه انتقال می دهد در حالی که USB 2.0 اطلاعات را با سرعت ۱۵ مگابایت در ثانیه انتقال می دهد.

سرعت بهترین پیکان مموری های بازار

مورد دیگری که سرعت را تحت الشعاع خود پیمان می دهد گونه حافظه پیکان و کنترلر باره کاربرد است. بهترین فلش مموری ها ارز گونه ها مترقی کنترلر ها و حافظه با کیفیت بهره‌گیری می کنند و درایو حالت جامد (SSD) در آنها یافت می شود در حالی که در پیکان مموری های ارزانتر قطعات ارزانتری استفاده می شود و انتقال و ذخیره سازی اطلاعات در آن بسیار خوب نیست. به طور نمونه پیکان مموری Sandisk Extreme USB 3.0 اطلاعات را با سرعت ۲۰۰ مگابایت در ثانیه می نویسد در حالی که اکثر فلش مموری های USB 3.0 دیگر سرعت انتقال ۱۰۰ الی ۱۱۰ مگابایت در ثانیه را دارند. با ۷ شیوه افزایش سرعت انتقال اطلاعات از فلش مموری و هارد اکسترنال USB آشنا شوید.

چگونه لامپ LED شارژی می‌تواند بعد از قطع جریان برق، همچنان نورافشانی کند

مسلماً درک عملکرد الکترونیکی یک لامپ LED شارژی با یک باتری شارژی درون آن به پیچیدگی و قوه خلاقیت پرتاب موشک آپولو نیست و باکمی بررسی می‌توان فهمید که این لامپ چگونه کار می‌کند. البته نباید از این موضوع غافل بود که روشن ماندن لامپ‌های ال‌ای‌دی شارژی که شبیه به سایر لامپ‌ها هستند، شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد. برای درک بهتر عملکرد این لامپ‌ها بهتر است ابتدا نگاهی به اطلاعات ثبت شده روی جعبه این لامپ‌ها داشت. روی جعبه لامپ نوشته‌ شده است که لامپ ۸.۵ وات است؛ اما یک باتری با ابعادی که بتواند این لامپ ۸.۵ وات را برای ۳.۵ ساعت روشن نگاه دارد، درون بدنه این لامپ LED شارژی جا نمی‌شود، پس داستان این لامپ فراتر از این حرف‌ها است. در یک سمت دیگر جعبه این لامپ LED نکاتی مهم البته با فونت کوچک نوشته‌شده است که می‌تواند مساله را روشن‌تر کند. نکته مهم این مطلب است که نور این لامپ LED در حالت روشن شدن با کمک شارژ خودش به ۲۰۰ لومن می‌رسد که تقریباً به‌اندازه یک چراغ‌قوه ارزان LED برای ما نورافشانی خواهد کرد. با این وصف خیلی از مسائل برای ما روشن‌تر می‌شود. ما بدون باز کردن لامپ LED می‌توانیم حدس بزنیم که دو مجموعه از LED در زیر حباب این لامپ قرار دارد. یک سری هنگام استفاده از باتری روشن می‌شوند و مجموعه دوم هنگامی‌که جریان AC برقرار است.

مدار ups در لامپ led شارژی

به‌طورکلی دمونتاژ یا باز بازکردن تجهیزات و قطعات الکترونیک  به شما فرصت می‌دهد که از ترفندهای خلاقانه ساخت آن باخبر شوید. مخصوصاً وسایلی که ازکارافتاده‌اند. در این دستگاه‌های مستعمل هنوز هم قطعات مفید الکترونیک یا جالبی را می‌شود پیدا کرد که با بررسی آن‌ها علاوه بر یادگیری مطالب جدید، می‌توان باکمی خلاقیت از قطعات سالم در پروژه‌های الکترونیک دیگر هم از آن‌ها استفاده کرد. نکته مهم درباره وسایل الکترونیک این است که اگر تجربه و شناخت کافی و فنی ندارید به‌هیچ‌وجه نباید به‌تنهایی و با تکیه‌بر قوه خلاقیت خود بدون اجازه تکنسین‌های فنی این تجهیزات را دمونتاژ و از هم جدا کنید، چراکه به‌راحتی ممکن است با خطر مرگ روبر شوید؛ اما یک لامپ شارژی فرصتی مناسب است تا نگاهی به درون آن بیندازیم تا ببینیم چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانیم از آن استفاده بهتری داشته باشیم.

جداسازی یا دمونتاژ قطعات لامپ LED

برای جداسازی حباب می‌توان با برش حباب لامپ LED شارژی را باز کنید، ولی شاید با نگاه دقیق‌تری به لامپ راه حل دیگری هم در دسترس شما باشد. گاهی اتصالات این حباب‌ها نتیجه یک اتصال نیمه دائم مانند اتصال چسبی است. البته این اتفاق ماحصل یک شیوه خلاقانه برنامه‌ریزی‌شده در خطوط تولید نیست. در حقیقت به خاطر این است که این‌گونه لوازم هنوز با دست مونتاژ می‌شوند نه با ربات‌ها یا دستگاه‌های خودکار. اگر به نحو درستی به گنبد پلاستیکی لامپ LED شارژی فشار بیاورید سرانجام چسبی که برای اتصال آن استفاده شد، تسلیم می‌شود. هنگامی‌که لامپ در حالت شارژی روشن است حرکات و فشار شما باعث می‌شود که از درز گنبد و بدنه شعاع‌های نور دیده شود که به شما اعلام می‌کنند با چند بار بازی کردن با گنبد پلاستیکی، بدنه از آن جدا می‌شود. بعد از جدا کردن گنبد پلاستیکی شما مجموعه LED را خواهید دید. این مجموعه LED با سه پیچ به بدنه متصل است. آن‌ها را باز کنید تا مجموعه LED نیز از بدنه جدا شود. هنوز دو سیم به پایه پایین لامپ متصل است که به بدنه با اتصال دائم وصل شده‌اند؛ بنابراین برای جدا کردن مجموعه LED شما یا باید سیم‌ها را ببرید یا با استفاده از هویه آن‌ها را از برد جدا کنید. اگر می‌خواهید این کار را با دقت بیشتری انجام دهید، بد نیست از سیم قلع کش (Desoldering braid) برای این کار استفاده کنید.

مجموعه LED

طبق انتظار درون این لامپ LED، دو حلقه LED دیده می‌شود که هرکدام برای یک جریان برقطراحی‌ شده‌اند. پیدا کردن سرنخ‌ها و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات یک دستگاه الکترونیک هنگام باز کردن آن‌یک فرآیند خیلی مفید و مؤثر است درعین‌حال وقتی‌که متوجه درستی تحلیل‌های خود در دستگاه‌های پیچیده‌تر می‌شوید، لذت فوق‌العاده‌ای به شما دست می‌دهد.

مدار ups در لامپ led شارژی

در این لامپ دو جریان داریم؛ اول جریان متناوب (AC) مانند همان برقی که در سیم‌های پریز خانه جریان دارد و جریان دوم،‌ جریان مستقیم (DC) است، مانند هنگامی است که از منابعی همچون باتری‌ها یا آداپتورها استفاده می‌کنیم. یک لامپ شارژی از یک باتری برای جریان DC استفاده می‌کند. اکنون می‌دانیم که یک حلقه LED زمانی که جریان برق AC برقرار است روشن می‌شود و دیگری هنگامی‌ که جریان برق DC جاری است. در این لامپ حلقه داخلی که داری ۵ ال‌ای‌دی است هنگامی‌که در وضعیت جریان DC است روشن می‌شوند و حلقه بیرونی هنگامی‌که وضعیت جریان AC است.


لاجیتک از MX Vertical، نخستین ماوس عمودی خود رونمایی کرد

نخستین ماوس عمودی‌شکل لاجیتک به‌نام MX Vertical به‌تازگی معرفی شد. این ماوس ۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد و از روز گذشته امکان سفارش آن از طریق وب‌سایت لاجتیک فراهم شده است. به گفته‌ی لاجیتک، ماوس جدید این شرکت در تاریخی نامشخص در ماه سپتامبر روانه‌ی بازار خواهد شد. همانند اغلب ماوس‌های عمودی، MX Vertical به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر به‌جای قرار دادن دست خود در قسمت بالای آن، همچون زمانی که می‌خواهد دست بدهد، ماوس را در دست خود نگه دارد. دکمه‌های کلیک و چرخ اسکرول در قسمت راست ماوس و به گفته‌ی لاجیتک با زاویه‌ای ۵۷ درجه جایگذاری شده‌اند. در قسمت خمیده‌ی سمت چپ یک استراحتگاه بزرگ برای قرارگیری انگشت شست وجود دارد و هر دو طرف دستگاه نیز از برآمدگی‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند تا کل ماوس به‌راحتی در دست قرار گیرد.

Logitech MX Vertical

ماوس MX Vertical از ابعاد ۱۲۰ × ۷۸.۸ × ۷۹ میلی‌متر برخوردار است و با وزن ۱۳۵ گرم، سنگین‌تر و بزرگ‌تر از دیگر ماوس‌های معمولی است. با این حال، ایده‌ی طراحی ماوس با این فرم و ظاهر، قرارگیری مچ و ساعد در وضعیتی مستقیم و در نتیجه ایجاد خستگی کمتر برای کاربر است. در سمت چپ ماوس، دو دکمه‌ی قابل تنظیم و در قسمت آلومینیومی بالا نیز یک دکمه‌ی دیگر قرار دارد که برای تنظیم سرعت نشانگر به‌کار می‌رود؛ اما کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن دسکتاپ تنظیمات لاجیتک، کارکرد آن را سفارشی‌سازی کند. همچنین در این اپلیکیشن، تعیین مجموعه‌ای از میانبرهای قابل کنترل با ژست‌های حرکتی امکان‌پذیر است. به‌عنوان مثال، یک گزینه به کاربر امکان می‌دهد با فشردن کلید Fn و حرکت دادن ماوس به سمت چپ یا راست، قطعه‌ی موسیقی را در اپلیکیشن پخش موسیقی رد کند. علاوه بر این، چرخ اسکرول ماوس نیز قابل تنظیم است؛ اما برخلاف برخی از دیگر ماوس‌های رده‌بالای لاجیتک، تعویض عملکرد آن بین حالت‌های پیمایش آزاد و بریده امکان‌پذیر نیست.

ماوس جدید لاجیتک از طریق رابط USB-C، بلوتوث یا گیرنده‌ی یکپارچه‌ی دانگل USB لاجیتک به دیگر دستگاه‌ها متصل می‌شود. گیرنده‌ی یکپارچه‌ی لاجیتک، این امکان را فراهم می‌آورد تا حداکثر ۶ دستگاه بی‌سیم ساخت این شرکت را به آن متصل کرد؛ در نتیجه اگر هم‌اکنون صاحب یکی از کیبوردهای لاجیتک باشید، می‌توانید بدون استفاده از هیچ‌گونه درگاه اضافی، ماوس MX Vertical را به کامپیوتر خود اضافه کنید. این ماوس همچنین از نرم‌افزار Flow پشتیبانی می‌کند. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا بدون نیاز به جفت‌سازی مجدد هر باره، از ماوس روی کامپیوترهای مختلف استفاده کند.

لاجیتک می‌گوید ماوس جدیدش از وضوح حداکثر ۴۰۰۰ DPI پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین مدعی است که این ماوس با یک بار شارژ تا چهار ماه دوام می‌آورد و با یک دقیقه شارژ نیز می‌توان به‌مدت سه ساعت از آن استفاده کرد.

سامسونگ به‌زودی هدست واقعیت مجازی جدیدی را معرفی خواهد کرد

ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدترین هدست واقعیت مجازی  سامسونگ که HMD Odyssey+ نام دارد، برای نخستین بار در پایگاه داده FCC به نمایش درآمده است. هدف از طراحی و توسعه‌ی دومین هدست واقعیت مجازی Samsung این است که جایگزینی برای HMD Odyssey سال پیش باشد.

اگر چه پیش از این شایعاتی به بیرون درز کرده بود که اطلاعاتی از هدست VR سامسونگ را در اختیار قرار می‌داد؛ اما آخرین گزارش‌های منتشرشده نیز حکایت از اطلاعات جامع‌تری دارند. علاوه‌بر این، دستگاه فوق در وب‌سایت مجوز بلوتوث نیز ظاهر شده است که نشان‌دهنده‌ی ویژگی جدید دیگری از  آن است.

هدست واقعیت مجازی سامسونگ

سند بالا چیزی را فاش نمی‌کند؛ جز آنکه دو مدل از هدست با نام‌های مشابه XE800ZBA وXQ800ZBA تحت فرآیند صدور مجوز قرار دارند. همان‌طور که در تصویر مشخص است، اولین نوع از هدست واقعیت مجازی را می‌توان در وب‌سایت FCC مشاهده کرد؛ اما ظاهرا اطلاعات نوع دوم به‌صورت یک راز باقی مانده است. این موضوع بدین معنی است که غول سازنده کره‌ای دو نوع از جدیدترین هدست‌های خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد. ویژگی اتصال بلوتوث این دستگاه نیز بدین معنا است که گیم‌پد یا دیگر کنترلرهای بازی، قابلیت همگام‌سازی با آن را خواهند داشت.

در هر صورت، گواهینامه‌های FCC و بلوتوث به راه‌اندازی قریب‌الوقوع هدست واقعیت مجازی سامسونگ اشاره دارند. این احتمال وجود دارد که همایش IFA 2018 برلین، موعد معرفی این دستگاه باشد.

پد شارژ بی سیم AirPower؛ گجتی که جای خالی‌اش در رویداد دیشب احساس شد

شب گذشته اپل در آمفی‌تئاتر استیو جابز طی مراسمی از جدیدترین محصولاتش شامل آیفون ۱۰ اس،آیفون ۱۰ اس مکس، آیفون ۱۰ آر و اپل واچ سری ۴ رونمایی کرد. با این‌که رویداد شب گذشته از دید خیلی‌ها جذاب و هیجانی بود، اما نبود یک گجت به‌خصوص در‌ آن تا حدودی احساس می‌شد؛ پد شارژ بی‌سیم AirPower که سال گذشته و طی رویداد رونمایی از آیفون ۱۰ معرفی شده بود، در مراسم دیشب حضور نداشت و این در حالی است که هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی هم ندارد.

Apple دقیقا یک سال پیش از ایرپاور به‌همراه آیفون X و اپل واچ سری ۳ رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها در آن زمان وعده دادند که این گجت در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار می‌شود؛ حال یک‌سال از دادن چنین وعده‌ای می‌گذرد و ما در جریان برگزاری رویداد ماه مارس و البته WWDC امسال شاهد انتشار اطلاعات جدید مرتبط با آن نبودیم.

اپل برای عملی کردن قولش هنوز چند ماه زمان دارد؛ از آن‌جایی که مدتی است شایعاتی در مورد برگزاری رویدادی در پاییز امسال با تمرکز روی آیپد و مک شنیده می‌شود، امکان انتشار جزئیات رسمی جدید مرتبط به ایرپاور در این مراسم وجود دارد. با همه‌ی این‌ها، از آن‌جایی که این پد شارژ بی‌سیم عملا برای کاربران آیفون و اپل واچ قابل‌استفاده است، حضور ایرپاور در مراسم پاییز اپل اندکی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

Apple AirPower

مورد مهم دیگر این است که اپل تقریبا تمامی جزئیات مربوط به ایرپاور را از وب‌سایت رسمی‌اش برداشته است و به‌سختی می‌توان تصاویر یا مشخصات مربوط به آن را پیدا کرد. اپل در وب‌سایتش تنها در دو بخش به این پد شارژ بی‌سیم اشاره کرده است؛ یکی در لیست نام‌های تجاری‌اش و دیگری طی جمله‌ای در صفحه‌ی مربوط به ایرپاد.

اینکه عرضه‌ی رسمی ایرپاور چرا تا این‌حد به‌طول انجامیده است، اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد و اظهارنظر در مورد آن کار راحتی نیست. در کنار این‌ها، از آن‌جایی که هم‌اکنون شارژرهای بی‌سیم باکیفیتی در بازار موجودند، ایرپاور اپل برای رقابت با آن‌ها کار راحتی در پیش نخواهد داشت.

اپل شب گذشته طی رویدادی از محصولات جدیدش رونمایی کرد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این رویداد، می‌توانید جمع‌بندی تمامی اخبار آن را در زومیت بخوانید.