قالب های فارسی وردپرس 33

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 33

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سیر تا پیاز کرایه ماشین عروس + نرخ‌های لاکچری

هرچند که کرایه خودرو در کشور برای رفت‌و‌آمدهای روزانه هنوز به درستی جا نیفتاده است اما کرایه ماشین عروس به وفور دیده می‌شود. برای کرایه ماشین عروس مسائل و نکات گوناگونی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد چرا که ندانستن آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.


گسترش‌نیوز: شاید در ابتدا فکر کنید که کرایه یک خودرو مسئله پیچیده‌ای نباشد و به راحتی بتوانید خودروی مورد نظرتان را انتخاب کنید و از سواری با آن لذت ببرید اما این روزها کرایه به سادگی انجام نمی‌شود. بد نیست بدانید که تاریخچه اجاره خودرو به سال ۱۹۰۴ باز می‌گردد که یک فروشگاه دوچرخه در آمریکا شروع به اجاره دادن خودرو کرد. پس از آن یک شرکت آلمانی به نام sixt در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و کار اجاره خودرو را با تنها ۳ دستگاه آغاز کرد. به مرور و با افزایش جمعیت افراد و همچنین تعداد خودروها، شرکت‌های مختلفی فعالیت خود را در اجاره خودرو آغاز کردند.


کرایه ماشین عروس


wedding1.jpg


افراد ممکن است برای مقاصد مختلفی اقدام به کرایه خودرو کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کرایه برای عروسی، جلب نظر افراد، گشت‌و‌گذار در شهر، ملاقات‌های کاری و ... اشاره کرد. در ایران، کرایه خودرو عمدتا برای عروسی‌ها انجام می‌شود و عروس و دامادها سعی می‌کنند با کرایه یک خودرو لوکس یا کلاسیک جذاب،‌ نظر مهمانان را به سمت خود جلب کنند. شرکت‌های مختلفی در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند که خودروهای لوکس وارداتی را کرایه می‌دهند اما یک سری پارامترها برای کرایه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. به طور کلی کرایه خودرو برای عروسی را می‌توان نوعی ریسک دانست چرا که مسائل مختلفی در پشت پرده وجود دارد.


مدارک مورد نیاز


برای اجاره خودرو، شرایط سنی وجود دارد و باید حداقل سن ۲۰ سال را داشته باشید و گواهینامه معتبر با حداقل اعتبار زمانی ۶ ماه لازم است. علاوه بر این مورد کارت شناسایی معتبر و مدرکی برای احراز محل شغلی و یا محل سکونت شخص اجاره‌کننده خودرو نیاز است. به طور کلی می‌توان گفت برای کرایه ماشین عروس، نیاز به تحویل مدرک خاصی وجود ندارد و تنها از یک سری مدارک مانند کارت ملی و شناسنامه توسط شرکت‌ها کپی گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که در هنگام کرایه ابتدا کل مبلغ به صورت نقدی باید پرداخت شود.


بدون راننده یا با راننده؟


یکی از مسائلی که در هنگام کرایه ماشین عروس با آن مواجه خواهید شد انتخاب بین خودرو با راننده یا بدون راننده است. می‌توان گفت انتخاب خودرو با راننده ریسک‌پذیری کمتری در خصوص تصادف یا بروز مشکلات بعدی دارد ضمن این که کرایه به این صورت ارزان‌تر تمام می‌شود. در صورتی که خودرو را بدون راننده کرایه کنید، تمامی مسئولیت‌ها در خصوص تصادفات بر عهده شما خواهد بود هر چند که خودروها دارای بیمه هستند اما هزینه افت قیمت خودرو از شما دریافت خواهد شد. اگر خودرو به صورت بدون راننده کرایه شود با توجه به قیمت خودرویی که انتخاب می‌کنید یک چک ضمانت به مبلغ ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان باید به شرکت بدهید که پس از بازگشت خودرو به شما داده می‌شود همچنین یک نفر به صورت نامحسوس شما را اسکورت می‌کند.

https://iranirent.ir/widding-car/

سیر تا پیاز کرایه ماشین عروس + نرخ‌های لاکچری

هرچند که کرایه خودرو در کشور برای رفت‌و‌آمدهای روزانه هنوز به درستی جا نیفتاده است اما کرایه ماشین عروس به وفور دیده می‌شود. برای کرایه ماشین عروس مسائل و نکات گوناگونی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد چرا که ندانستن آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.


گسترش‌نیوز: شاید در ابتدا فکر کنید که کرایه یک خودرو مسئله پیچیده‌ای نباشد و به راحتی بتوانید خودروی مورد نظرتان را انتخاب کنید و از سواری با آن لذت ببرید اما این روزها کرایه به سادگی انجام نمی‌شود. بد نیست بدانید که تاریخچه اجاره خودرو به سال ۱۹۰۴ باز می‌گردد که یک فروشگاه دوچرخه در آمریکا شروع به اجاره دادن خودرو کرد. پس از آن یک شرکت آلمانی به نام sixt در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و کار اجاره خودرو را با تنها ۳ دستگاه آغاز کرد. به مرور و با افزایش جمعیت افراد و همچنین تعداد خودروها، شرکت‌های مختلفی فعالیت خود را در اجاره خودرو آغاز کردند.


کرایه ماشین عروس


wedding1.jpg


افراد ممکن است برای مقاصد مختلفی اقدام به کرایه خودرو کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کرایه برای عروسی، جلب نظر افراد، گشت‌و‌گذار در شهر، ملاقات‌های کاری و ... اشاره کرد. در ایران، کرایه خودرو عمدتا برای عروسی‌ها انجام می‌شود و عروس و دامادها سعی می‌کنند با کرایه یک خودرو لوکس یا کلاسیک جذاب،‌ نظر مهمانان را به سمت خود جلب کنند. شرکت‌های مختلفی در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند که خودروهای لوکس وارداتی را کرایه می‌دهند اما یک سری پارامترها برای کرایه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. به طور کلی کرایه خودرو برای عروسی را می‌توان نوعی ریسک دانست چرا که مسائل مختلفی در پشت پرده وجود دارد.


مدارک مورد نیاز


برای اجاره خودرو، شرایط سنی وجود دارد و باید حداقل سن ۲۰ سال را داشته باشید و گواهینامه معتبر با حداقل اعتبار زمانی ۶ ماه لازم است. علاوه بر این مورد کارت شناسایی معتبر و مدرکی برای احراز محل شغلی و یا محل سکونت شخص اجاره‌کننده خودرو نیاز است. به طور کلی می‌توان گفت برای کرایه ماشین عروس، نیاز به تحویل مدرک خاصی وجود ندارد و تنها از یک سری مدارک مانند کارت ملی و شناسنامه توسط شرکت‌ها کپی گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که در هنگام کرایه ابتدا کل مبلغ به صورت نقدی باید پرداخت شود.


بدون راننده یا با راننده؟


یکی از مسائلی که در هنگام کرایه ماشین عروس با آن مواجه خواهید شد انتخاب بین خودرو با راننده یا بدون راننده است. می‌توان گفت انتخاب خودرو با راننده ریسک‌پذیری کمتری در خصوص تصادف یا بروز مشکلات بعدی دارد ضمن این که کرایه به این صورت ارزان‌تر تمام می‌شود. در صورتی که خودرو را بدون راننده کرایه کنید، تمامی مسئولیت‌ها در خصوص تصادفات بر عهده شما خواهد بود هر چند که خودروها دارای بیمه هستند اما هزینه افت قیمت خودرو از شما دریافت خواهد شد. اگر خودرو به صورت بدون راننده کرایه شود با توجه به قیمت خودرویی که انتخاب می‌کنید یک چک ضمانت به مبلغ ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان باید به شرکت بدهید که پس از بازگشت خودرو به شما داده می‌شود همچنین یک نفر به صورت نامحسوس شما را اسکورت می‌کند.

https://iranirent.ir/widding-car/

۷ نکته تخصصی در خرید کیف پول مناسب برای آقایان

برای بسیاری از افراد، نقش خرید کیف پول مناسب در خوش پوشی مشخص نیست و به عبارتی آن را دست کم می گیرند. کیف پول برای آنها تنها وسیله ای برای حمل پول است و در نتیجه، صاحب کیف پول هایی می­شوند که برای آنها مناسب نیست. بنابراین، هنگامی که در حال انتخاب کیف پولتان هستید، باید بیشتر دقت کنید: در بازار کیف پول های زیادی با طرح­ها و سبک­های مختلف وجود دارد. اما وقتی با دقت انتخاب می‌کنید، می‌توانید کیف پولی را تهیه کنید که متناسب با نیازهای باشد.

لازم به ذکر است که داشتن یک کیف پول مناسب تا حد زیادی به با کلاس بودن و خوش استایل شدن شما کمک می­کند. به همین علت، می­خواهیم ۷ نکته تخصصی که در انتخاب یک کیف پول مناسب برای آقایان لازم است بدانید را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

۱- کیف پول شما باید جمع­و­جور باشد

در هنگام خرید کیف پول سعی کنید آن را از میان مدلهای ساده تر انتخاب کنید. به عبارتی، سادگی بهترین گزینه ممکن است. یک کیف پول ساده، جمع­وجور، با رنگی روشن و حتی با کوچیکترین اندازه می­تواند بسیار کاربردی باشد. چرا که می­توانید برای موقعیت­های رسمی و غیررسمی آن را به همراه داشته باشید. علاوه براین، یک کیف پول کوچک می‌تواند در جیب بیشتر لباس­های شما جا شود.

فراموش نکنید که یک کیف پول همانند لباس­های دیگری که می‌پوشید نشانه ای از کلاس و شخصیت شماست.


 

۲- سعی کنید یک کیف پول با اندازه مناسب انتخاب کنید

اصلأ از کیف پول های بزرگ استفاده نکنید. فکر نکنید که چون پول زیادی به همراه دارید، کیف پولتان هم باید بزرگ باشد. علاوه­براین، به عنوان مثال یک کیف پول جیبی بزرگ دورنمای جالبی ندارد و گذاشتن آن در جیب شلوار بسیار سخت است. از آن گذشته، کیف پول قطور برآمدگی ایجاد کرده و یکدستی اندامتان را بهم می­ریزد.

قبل از خرید کیف پول جدید، تمام محتویات کیف پول قبلی را روی میز خالی کنید و همه چیزهایی که خیلی وقت است به آنها نیازی ندارید را دور بریزید،  مثل: قبض­ها و رسیدهای قدیمی و کارت­های هدیه­ای که تاریخ آنها منقضی شده­است. فراموش نکنید که این کار را هر چندوقت یکبار انجام دهید، تا از شر چیزهایی که خیلی وقت است از آنها استفاده نکرده­اید خلاص شوید. وقتی بدانید محتویات واقعی کیف­پولتان چیست، بهتر می‌توانید اندازه­ی مناسب آن را انتخاب کنید.
اگر مجبورید کارتهای اعتباری زیادی را همراه خود داشته باشید، کیف پول کتی سه لایه که فضای زیادی برای انواع کارت دارند را انتخاب کنید. و اگر تعداد کارتهای اعتباریتان زیاد نیست، بهتر است یک کیف پول کتی دولایه انتخاب ‌کنید. برای حمل مقدار بیشتری پول نقد،کیف پول مخصوص آن را تهیه نمایید.

 

۳- گزینه­ های انتخاب خود را محدود نکنید

نوع و طرح یک کیف پول تنها فاکتورهایی نیستند که شما هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید. در مورد جنس یک کیف پول ، علاوه بر چرم گزینه­های زیاد دیگری هم دارید. می­توانید جنس کتان، پلی­استر و پارچه را هم تجربه کنید. هر کدام از اینها مزایا و معایب خاص خود را دارند، و در نتیجه هرکدام متناسب با نیازها و خواسته­های متفاوتی ­می­باشند. شما می­بایست مزایا و معایب همه­ی آنها را بدانید، تا جنسی که برای شما بهتر و مناسب­تر است را انتخاب کنید. اما به صورت کلی خرید یک کیف پول چرم با توجه به ماندگاری و کیفیت بالا، مقرون به صرفه تر و منطقی تر است.

منبع:

هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان

هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان وسایلی هستند که این قابلیت را دارند که بین شما و بازار مشتری های احتمالی ارتباط برقرار کنند. تکرار هوشمندانه تبلیغات، دستیابی دقیق به بازار هدف مشتریان و کاربردی بودن از مهم ترین ویژگی هایی است که یک تبلیغ ایده آل باید داشته باشد. شاید در بازه ای از زمان دادن اتیکت و یا کارت ویزیت به مشتری های احتمالی گزینه خوبی برای تبلیغ و جلب توجه افراد بود، اما این وسایل امروزه صرفا برای ارائه اطلاعات تماس شما به مشتری ها است و دیگر جنبه تبلیغاتی ندارد.

در دنیای تجارت امروز تبلیغات به حدی گسترده شده اند و تعداد آن ها به قدری زیاد شده است که برای دیده شدن و تأثیرگذاری تبلیغ لازم است از روش های خاص تبلیغات و خلاقیت استفاده کنید، تنوع و تفاوت با سایر تبلیغ های موجود در بازار وجه تمایز برند شما خواهد بود. ارائه ایده های جدید برای تبلیغات رمز موفقیت در معرفی برند محصولات و خدمات شما به دیگران است. استفاده از فضاهای واقعی و مجازی و تمامی ابزار برای تبلیغات ترفندی است که برای معرفی بیشتر و سریع تر محصول به مشتریان احتمالی به شما کمک می¬کند.

چرا هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان بخریم؟
چرا خرید هدایای تبلیغاتی خاص و ارزانعلت این که استفاده از هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان توصیه می¬شود بسیار مهم است. آیا هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان برای تبلیغ کسب و کار شما مناسب است؟ آیا شما می¬توانید با استفاده از هدایای تبلیغاتی الکترونیکی با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید و توجه آن¬ها را برای خرید محصول یا ارائه خدمت جلب کنید؟ چه نوع هدیه تبلیغات برای محصولات شما مناسب است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
تکرار یکی از مهم¬ترین ارکان تبلیغات است. البته برای تکرار لازم است به تعدادی از نکات توجه کنید. تکرار غیر هوشمندانه افراد را از برند شما دل زده می¬کند. بهترین راه تکرار این است که مشتریان به طور دلخواه به تبلیغ شما توجه کنند. برای مثال وجود یک بنر کنار خیابان توجه لحظه¬ای افراد را به خود جلب می¬کند و برای مدتی نیز هر روز در مسیر عبور آن¬ها قرار دارد. آن¬ها می¬توانند انتخاب کنند که به بنر نگاه کنند و یا خیر. در واقع این بنر همیشه جلوی چشم افراد هست و نام برند در ذهن آن¬ها باقی می¬ماند. این موضوع دقیقا چیزی است که تبلیغ کنندگان به دنبال آن هستند. نام برند در ذهن مشتری باقی می¬ماند و به محض نیاز به محصول این نام را به یاد می-آورد و به احتمال زیاد تصمیم می¬گیرد از آن برند خرید کند. اما آیا استفاده از بنر بهترین راه است؟ اگر از هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان استفاده کنید، می¬توانید همیشه در مقابل چشمان بازار هدف خود باشید.
ارائه تبلیغات به بازار هدف نیز نکته مهمی است. اگر گروه خاصی از افراد مخاطب شما باشند، استفاده از روش¬هایی مانند بنر راهکار مناسبی نیست. ارائه هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان صرفا برای گروه مخاطبان و مشتریان شما در روند تأثیرگذاری آن نقش به سزایی دارد. علاوه بر آن، وسیله¬ای که به عنوان هدیه ارائه می¬دهید باید کاربردی باشد. این موضوع باعث می¬شود که هدیه شما مورد استفاده قرار بگیرد، مدام در مقابل چشمان بازار هدف شما باشد و توسط افرادی که آن را دریافت کرده¬اند به دست دیگران برسد و برند شما به افراد خیلی بیشتری معرفی شود.
نکته دیگری که باید در مورد تبلیغات به آن توجه کرد، فراگیر بودن آن است. برای تأثیرگذاری بیشتر لازم است به گونه¬ای از هدایای تبلیغاتی لوکس استفاده شود که به دست بخش مهمی از مشتریان احتمالی شما برسد. هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان این قابلیت را دارند که به سازمان¬ها یا بخش¬های خاصی از جامعه اهدا شوند.
مزیت دیگر ارائه هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان این است که کمتر پیش می¬آید کسی از آن استفاده نکند و یا آن را دور بیندازد. در نهایت اگر شخصی به هدیه شما نیازی نداشته باشد، آن را به یکی از دوستان تقدیم می¬کند. بهترین انتخاب برای هدیه تبلیغاتی کاربردی وسیله ای است که برای بازار مشتریان شما کاربردی باشد.

چند نوع هدیه تبلیغاتی خاص رومیزی
چند نوع هدیه تبلیغاتی خاص رومیزی

استفاده از ایده های تبلیغاتی جدید برای هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان اهمیت زیادی دارد. مثلا در سال¬های اخیر سررسیدها در رأس هدایای تبلیغاتی ارائه شده توسط ارگان¬های مختلف قرار گرفته-اند. به همین دلیل اکثر افراد از آن¬ها به عنوان یک دفتر استفاده می¬کنند و حتی نمی¬دانند که آن¬ها را از کدام کمپانی دریافت کرده¬اند. نکته دیگری که در این باره وجود دارد این است که توضیحات بیش از اندازه در هدایای تبلیغاتی ارائه شده، افراد را خسته می¬کند. آن¬ها توضیحات را مطالعه نمی¬کنند و حتی نام برند شما نیز به یاد آن¬ها نمی¬ماند. بهترین هدایای تبلیغاتی وسایلی هستند که کاربردی¬اند و در یاد می¬مانند.
وسایل متعددی وجود دارند که می¬توانند انتخاب خوبی به عنوان یک هدیه تبلیغی رومیزی مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال ساعت رومیزی وسیله¬ای است که تقریبا روی تمام میزها وجود دارد؛ چه میزهای اداری باشند و چه میز کار داخل خانه. همچنین ساعت دیواری وسیله¬ای کاربردی است که افراد ممکن است دفعات زیاد به آن نگاه کنند و به همین دلیل نام برند شما در ذهن آن¬ها می¬ماند.
تقویم¬های رومیزی نیز پیشنهاد خوبی برای هدایای تبلیغاتی خلاقانه هستند. البته مشتریان احتمالی شما به ساعت بیشتر از تقویم نگاه می¬کنند، اما تقویم وسیله¬ای است که حضور آن روی میز خالی از لطف نیست. شاید به این موضوع فکر کنید که امروزه تقریبا همه از گوشی¬های هوشمندی استفاده می¬کنند که تقویم،ارگانایزر، سررسید و ساعت را نمایش می¬دهند و دیگر از تقویم و ساعت رومیزی استفاده نمی¬کنند. اما اگر خودتان را جای مشتری¬های احتمالی بگذارید، می¬بینید که اگر از یک شرکت ساعت یا تقویم رومیزی به عنوان هدیه تبلیغاتی خاص و لوکس دریافت کنید و از آن روی میز خود استفاده کنید، دیگر برای زمان به تلفن همراه خود مراجعه نخواهید کرد. البته در این مورد باید به نکته¬ای نیز توجه کنید؛ بهتر است اطلاعات زیادی روی تقویم چاپ نکنید و تنها اطلاعاتی را چاپ کنید که محصولات و خدمات شما را به طور خلاصه معرفی می¬کنند.

جا قلمی تبلیغاتی

جا قلمی نیز وسیله دیگری است که روی میزها استفاده می¬شود و جزو هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان به حساب می¬آیند. اگر شما به مشتریان احتمالی خود کمک کنید که به میز کار خود نظم ببخشند و خودکارها و… جای مشخصی داشته باشند، آن¬ها را خوشحال می¬کنید و موفق می¬شوید توجه آن¬ها را به برند خود جلب کنید. مزیت دیگری که جا قلمی¬ها به عنوان هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان دارند، تنوع در طرح¬های آن¬هاست. شما می¬توانید یک جا قلمی تنها ارائه دهید و یا این که در کنار آن یک ساعت یا تقویم کار کنید. جا قلمی می¬تواند فضایی برای قرار گرفتن برگه¬های کوچک یادداشت داشته باشد. ساعت¬ها و تقویم¬های اتوماتیک یا ماشین حساب نیز از دیگر مواردی هستند که می-توانند در کنار جا قلمی ارائه شده قرار بگیرند. همه چیز به سلیقه¬ شما بستگی دارد.

چند نوع هدیه تبلیغاتی مدیریتی خاص
هدیه تبلیغاتی مدیریتی خاص

هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان زمانی به کار می¬آیند که شما بازار هدف گسترده و مشتریان احتمالی زیادی داشته باشید. حال اگر محصول ارائه شده توسط کمپانی شما چیزی مانند مواد اولیه یک کارخانه یا وسایل مورد نیاز یک ارگان باشد، لازم نیست آن را به کارمندان معمولی بازار هدف خود معرفی کنید. در اینجا شما باید به فکر هدایای تبلیغاتی خاص مدیریتی باشید تا توجه مدیران را به برند خود جلب کنید. پیش از آن که در مورد خرید هدیه تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید، لازم است به دو موضوع فکر کنید. اول این که بازار هدف شما چه افرادی هستند و چه وسایلی بیشتر استقبال می¬کنند. دوم این که آیا می¬توانید هدیه تبلیغاتی متناسب با محصول یا خدمتی که ارائه می-دهید، تهیه کنید؟
خوشبختانه ما در ایران زندگی می¬کنیم؛ مهد فرهنگ و هنر! شما به راحتی می¬توانید با استفاده خلاقانه از هنر ایرانی هدایای تبلیغاتی جذاب برای مدیران تدارک ببینید. البته این¬ها تنها پیشنهادها برای ارائه هدایا تبلیغاتی به مدیران نیستند. در ادامه مثال¬هایی در این باره برای شما میزنیم.
منبع:

تجربه کاربری یا UX چیست؟

تجربه کاربری یا همون UX، احتمالا اسمش به گوشتون خورده . در مقاله قبلی ما در مورد رابط کاربری، کمی در باره اون گفتگو کردیم. امروز می خوایم اختصاصا در مورد تجربه کاربری و دانشی که طراح اون بهش احتیاج داره بپردازیم. پس حتما الی انتهای این نوشتار باهامون همراه باشید و حتما نظرتون رو در باره این نوشتار باما درمیون بذارید. تجربه کاربری ودانشی که طراحش بهش نیازداره. سوالی هستش که واسه خیلی ها بوجود میاد و اگر این سوال هارو از افراد مختلف بپرسید ممکنه جواب هایی کاملا متفاوت بهتون بدن.

تجربه کاربری در لغت

تجربه کاربری یا همون User Exprience که به اختصار بهش UX میگن به یک سری رفتار گفته میشه که یک کاربری اثناء به کارگیری یک سرویس یا یک فرآورده داره. هر کاربر می تونه حین استفاده از یک محصول یا یک سرویس احساسات و نگرش های ویژه خودش رو داره که می شه گفت تمایی این موارد میتونه در حوزه ی تجربه کاربری تعریف بشه. پس میشه گفت تجربه کاربری یادبود ای هست که یک کاربر در استفاده از یک محصول در ذهنش نگه میداره. UX رو میشه یک فرمایش باطنی و ذهنی در عقیده گرفت به همین انگیزه می شه گفت رابط کاربری دارای یک مفهوم داینامیک هست که طی گذشت سررسید میتواند با توجه به دگرگونی ها و اشاعه مقوله های کاربردی تغییر کند. خب الی اکنون به معنی تجربه کاربری پرداختیم ولی UX چه استفاده و اهمیتی برای سرویس و یا فرآورده ما داره؟مثلا وقتی میگن UX توی یک سرویس رعایت شده یعنی چی؟ یا وقتی میگن فلان سرویس UX خوبی داره. درون این جور جاها معمولا قصد اینه که در طراحی یک سری موارد که پایین گردآور های تجربه کاربری معرفی می شن مثل رابط کاربری و استعمال پذیری خوب عمل شده. تجربه کاربری

تجربه کاربری یا همان UX چیست؟

از عبارت طراحی تجربه کاربری معمول به جای این دو باره بهره‌گیری می شه. بعد میشه گفت یک طراح تجربه کاربری عمدتا باید یک طراح رابط کاربری ( البته نه لزوما تقدیر گرافیکیش ) و یک طراح استعمال پذیری هم باشه. البته این کل ی اون چیزی نیست که نیازه اما خوب میشه گفت مهمترین قسمتشه. در واقع یک طراح تجربه کاربری فردیه که در باره فرآورده و کاربر اون باید کلی تحقیق بکنه، تجربه های کاربر رو در به کارگیری اون محصول یا محصول مشابهش مطالعه، نیاز های اون رو معرفی و راه حلی براش ارائه بده. در طی طراحی یک تجربه کاربری، حالت هایی گوناگون رفتاری یک کاربر حین استفاده از اون محصول همانند یک سری سناریو چیده میشه و در طی یافتن برترین و آسان ترین مسیر حل در روشی که بهش طراحی کاربر محور گفته میشه حتی عواطف و عادات رفتاریش هم در عقیده گرفته میشه. تجربه کاربری وب سایت وردپرسی  تجربه کاربری می تونه همه روند طراحی و پشتیبانی یک محصول مثل تارنما رو دربرگیرنده بشه. مثلا برای یک سایت در مرحله ابتدایی که طراحی UI اون میشه و مرحله پس اون یعنی کد نویسی صفحات و افزونه های مربوط به خدمات سایت و یا حتی در روند درونمایه گذاری و یا در وب سایت های فروشگاهی طریق های گوناگون ارسال محصول، تمامی میتونه قسمت های مختلفی از طراحی تجربه کاربری باشه. خوب حال که سوال دومی که قرار بود بهش پاسخ بدیم. تجربه کاربری

دانشی که یک طراح تجربه کاربری به اون احتیاج داره

یک طراح UX همانطور که گفتم در گام نخست باید به تحقیق در باره کاربر و اهداف سرویس باره عقیده بپردازد و برای انجام این شغل می بایست این موارد رو در عقیده داشته باشه:

طراحی تعاملی

تعامل با کاربر، مختصر و سودمند اگر بخواهید این تقسیم رو توضیح دهیم. هنگام طراحی باید این موضوع را ریشه-بن-بیخ در عقیده بگیرید که کاربر شما یک انسان است پس باید شرایط برای او ایده آل باشد. مثلا حتما روی سرعت لود صفحات وب سایتتان شغل کنید چون قطعا کاربر هیچ علاقه ای به معطل شدن برای بارگیری صفحات شما ندارد. سادگی در طراحی یک ترفند بسار هوشمندانه است اما مراقب باشید سادگی هم یک حدی دارد اگر در این فرمایش افراط کنید اغلب اینگونه به عقیده می آید که حوصله ای برای طراحی و زیبایی سرویستان نداشته اید، کمی رنگ برای موارد ویژه میتوند تصویر فرآورده را بسیار گیراتر بکند.

کاربرد پذیری

کاربرد بذیری همان طور که از نامش مشخص است اشاره به این دارد که کاربر استفاده از سرویس شما برایش راحت باشد. به راحتی بتواند به خواسته و انتظارش در مورد سرویس شما برسد و اصطلاحا ناچار به فکر کردن نشود. کیفیت خدماتی که ارائه میدهید و وانگهی رضایت کاربر از رسیده به خواسته ها و نیاز هایش و سهولت فرایند رسیدن به آن ها، میزان استعمال پذیری یا همان Useability  را مشخص می کند.